Všeobecné obchodné podmienky
(ďalej len „VOP“)
Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kde na jednej strane je Ing. Branislav Števaňák, samostatne zárobkovo činná osoba miesto podnikania: Vyševcová 350/8, 02801 Brezovica, IČO: 52131386, zapísaná v Živnostenskom registri Okresného úradu Námestovo číslo živnostenského registra: 560-25220, ako predávajúci (ďalej len „Predávajúci“) a na strane druhej je kupujúci, ktorý môže byť aj spotrebiteľom (ďalej len „Kupujúci“). Ďalšie informácie o predávajúcom sú uvedené na webovej stránke www. alfamall.sk (ďalej len „internetový obchod“) v sekcii „KONTAKTUJ NÁS“.
1. Identifikačné a kontaktné údaje spoločnosti
1.1 Predávajúci:
Obchodné meno: Ing. Branislav Števaňák
Právna forma: Fyzická osoba- podnikateľ zapísaný v živnostenskom registri
Miesto podnikania: Vyševcová 350/8, 02801 Brezovica
IČO: 52131386
DIČ: 1121808666
Zapísaná v: živnostenskom registri Okresného úradu Námestovo, číslo živnostenského registra: 560-25220
1.2 Kontaktné údaje:
Zodpovedný vedúci: Ing. Branislav Števaňák
Telefónne číslo: +421 918 065 183
e-mail: info@alfamall.sk
1.3 Adresa, na ktorej môže Kupujúci uplatniť reklamáciu, podať sťažnosť alebo iný podnet:
Ing. Branislav Števaňák
Vyševcová 350/8, 02801 Brezovica, Slovenská republika
1.4 Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Prievozská 32, 820 07 Bratislava
P.O. Box: 5
Odbor výkonu dozoru
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
fax č. 02/58 27 21 70
2. Úvodné ustanovenia
2.1 Všetky objednávky podané prostredníctvom internetovej predajne Predávajúceho sú považované za záväzné. Zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky Kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom, porozumel ich obsahu a že s nimi súhlasí. Predmetné obchodné podmienky sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ktoré sú uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu ako zmluvy na diaľku a na všetky vzťahy z nich vyplývajúce
2.1 Účelom týchto VOP je jasne a zrozumiteľne informovať kupujúceho a poskytnúť mu všetky potrebné informácie pred uzavretím zmluvného vzťahu a zároveň ho poučiť o práve na odstúpenie od zmluvy a o reklamačnom poriadku.
2.2 V prípade uzatvorenia spotrebiteľskej zmluvy v zmysle ustanovenia § 52 a nasl. Občianskeho zákonníka, uzavretej pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku, sa zmluvný vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim riadi predovšetkým v zmysle zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov Predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, Občianskym zákonníkom a zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov.
2.4 Kupujúci realizáciou objednávky akceptuje tieto VOP Predávajúceho pre úpravu vzájomných práv a povinností strán vo vzťahu vyplývajúcom z predaja tovaru Predávajúcim. Vzťahy kupujúceho a Predávajúceho sa riadia týmito VOP, ktoré sú pre obe strany záväzné, pokiaľ nie je v uzatvorenej zmluve stanovené výslovne niečo iné. VOP vymedzujú práva a povinnosti Predávajúceho a jeho zákazníkov (kupujúcich) a vo svojom aktuálnom znení tvoria obsah kúpnej zmluvy (o dodávke tovaru), resp. sú jej neoddeliteľnou súčasťou.
3. Vymedzenie pojmov
3.1 Kupujúcim (objednávateľom) sa rozumie spotrebiteľ - fyzická osoba nepodnikateľ, ktorá odoslala elektronickú objednávku, spracovanú prostredníctvom elektronického systému obchodu www.alfamall.sk a ktorej kúpený tovar alebo poskytnuté služby neslúžia na výkon zamestnania, povolania alebo ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej činnosti alebo inej podnikateľskej činnosti. Ak je kupujúci podnikateľom, vzťahujú sa na zmluvný vzťah s Predávajúcim výlučne zákon č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (§ 536 a nasl. OBZ), t.j. tieto VOP sa uplatňujú primerane a tam, kde sa uvádza Kupujúci, má sa za to že ide o objednávateľa- podnikateľa.
3.2 Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru alebo služby z ponuky elektronického obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný elektronickým systémom obchodu.
3.3 Zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva medzi Predávajúcim a Kupujúcim dohodnutá a uzavretá výlučne prostredníctvom prostriedku diaľkovej komunikácie bez súčasnej fyzickej prítomnosti Predávajúceho a Kupujúceho s využitím webového sídla, elektronickej pošty alebo telefónu.
3.4 Zmluvou, predmetom ktorej je predaj tovaru sa na účely týchto VOP rozumie zmluva, na základe ktorej Kupujúci nadobúda vec za odplatu, najmä kúpna zmluva a zmluva o dielo alebo zmluva, ktorej predmetom je predaj tovaru aj poskytnutie služby.
3.5 Dodávateľom sa rozumie fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodala Predávajúcemu tovar a ktorej činnosť neovplyvňuje vlastnosť tovaru.
4. Postup vytvárania objednávky a uzavretia zmluvy
4.1 Ako nakupovať
U nás môžete nakupovať po registrácií, alebo bez registrácie.
4.2Registrácia
- Pred nákupom doporučujeme sa zaregistrovať na našom internetovom obchode a to kliknutím na odkaz "Vytvoriť účet".
- Do registračného formulára zadajte všetky Vaše potrebné kontakte údaje a zaškrtnite políčko "Súhlasím s obchodnými podmienkami".
- Po vyplnení údajov kliknite na odkaz "ULOŽIŤ".
- Po tomto kroku Vám budú zaslané na uvedený e-mail (v registračnom formulári), uvítací e-mail.
- V ďalšom kroku sa môžete prihlásiť na naše stránky pomocou odkazu "PRIHLÁSENIE".
- Pri ďalšom nákupe nemusíte vyplňovať kontaktné údaje.
4.3 Výber a objednávka tovaru
Tovar si môžete vybrať podľa kategórií na ľavej strane. Vybraný tovar vložíte do nákupného košíka stlačením tlačidla "Kúpiť". Do košíka môžete vkladať aj viac tovarov, v nákupnom košíku máte možnosť si všetok tovar prepočítať na výslednú cenu. Po odoslaní objednávky bude Vaša objednávka spracovaná a na Váš e-mail bude obratom doručené potvrdenie o prijatí objednávky Predávajúcim; na uvedenú e-mailovú adresu Vám budú v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom Vašej objednávky. V prípade, že tovar nie je momentálne na sklade, budete o tejto skutočnosti bezodkladne informovaný.
5. Storno objednávky
5.1 Storno objednávky zo strany kupujúceho:
- Kupujúci má právo stornovať elektronickú objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným potvrdením zo strany Predávajúceho.
- Pre všetky ostatné prípady stornovania už potvrdenej objednávky platí, že Kupujúci je povinný uhradiť Predávajúcemu škodu vzniknutú takýmto konaním. Predávajúci uplatní právo na náhradu škody predovšetkým v prípade nákupu tovaru "na zákazku", ktorý bolo nutné zhotoviť podľa osobitných požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením tovaru došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.
5.2 Storno objednávky zo strany Predávajúceho:
Predávajúci si vyhradzuje právo stornovať objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
- v prípade objednávky, ktorú nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.);
- kľúčový materiál pre zhotovenie tovaru sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena;
- v prípade technického zlyhania, poruchy Stránky, v prípade zjavnej chyby v písaní a počítaní a inej zrejmej nesprávnosti; V prípade, že táto situácia nastane, Predávajúci bude okamžite prostredníctvom e-mailu kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.
6. Cena tovaru
6.1 Ceny sú stanovené podľa aktuálneho cenníku tovaru v dobe objednávky. Všetky ceny sú uvedené s aj bez DPH. Výsledná́cena objednávky s DPH sa v prípade platby v hotovosti (osobný́ odber, dobierka) zaokrúhľuje na 5 eurocentov v zmysle zákona 18/1996 o cenách v platnom znení.
6.2 Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku nie je uvedené inak. V prípade uvedenia chybnej ceny tovaru na internetových stránkach elektronického obchodu a jeho následnom objednaní Kupujúcim, bude Kupujúci okamžite po zistení tejto skutočnosti Predávajúcim upovedomený. V takomto prípade môže Kupujúci, rovnako ako Predávajúci od kúpnej zmluvy odstúpiť.
7. Platobné podmienky
7.1 Pred dokončením objednávky musíte zvoliť spôsob úhrady a to:
- Bankovým prevodom
- Dobierkou (tento spôsob platby je spoplatnený a to 1,00 € k celkovej sume objednávky)
- Osobne
7.2 Pri spôsobe platby prevodom na náš bankový účet prosím zadajte ako variabilný symbol číslo objednávky ktoré Vám bude zaslané na uvedený e-mail v objednávke. Tovar Vám bude zaslaný až po prijatí platby na náš bankový účet. Bankové spojenie: SK06 0900 0000 0051 6513 7278 - Slovenská sporiteľňa Daňový doklad (faktúra) je dodávaná spolu s tovarom. V prípade osobného odberu tovaru si tieto doklady prevezmete osobne spolu s tovarom.
8. Poplatky za prepravu, balné a dodacie podmienky
8.1 Predávajúci odosiela Tovar v lehote uvedenej na stránkach pre objednaný Tovar, a to prostredníctvom vybraného prepravcu alebo prostredníctvom služby Vyzdvihnutie v predajni.
8.2 Tovar je odovzdaný vybranému prepravcovi - spoločnosti 123 Kurier, s. r. o. (ďalej len „Dopravca“). Od momentu expedovania je tovar dodávaný do 72 hodín.
8.3 Cena na Dodanie sa líši podľa miesta určenia a hmotnosti objednaného tovaru. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť ceny za Dodanie. V prípade expresného Dodania bude cena za Dodanie stanovená individuálne podľa platného cenníka prepravnej spoločnosti.
8.4 Cena za dopravu Tovaru je nasledovná:
Vyzdvihnutie v predajni: Zdarma
Cena za doručenie na Slovensku je min. 3,10 € / Objednávka
Doručenie nadmernej zásielky (od 5kg do 20 kg) na Slovensku 6,50 € / Objednávka
V prípade expresného dodania Tovaru je cena stanovená individuálne.
8.5 Predávajúci si vyhradzuje právo na zmenu platby za dopravu, v prípade prekročenia hmotnosti zásielky nad 50kg. V tomto prípade sa Predávajúci zaväzuje informovať kupujúceho o výške poštovného pred expedovaním, kde Kupujúci ma právo od zmluvy odstúpiť.
8.6 Ak si Kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar na mieste určenom Kupujúcim a/alebo v časovom rozsahu, ktorý si kuriér s Kupujúcim vopred dohodol, vzniká predávajúcemu nárok na uplatnenie náhrady za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie objednávky.
8.7 Dodacie lehoty a termíny uvedené v objednávke (ak nie sú zmluvnými stranami výslovne v objednávke dohodnuté ako fixné)sa môžu po dohode s Kupujúcim meniť, a to podľa rozsahu a povahy dodávky (druh, počet alebo prevedenie dodávaných tovarov). Predávajúci vyvíja maximálne úsilie, aby v objednávke uvedené dodacie lehoty a termíny boli dodržané.
8.8 Ak zmluvné strany dodacie lehoty v objednávke nedohodli, platia dodacie lehoty a termíny primerané okolnostiam.
8.9 V prípade, ak Predávajúci dodáva kupujúcemu tovar prostredníctvom zásielkovej služby a nie je možné vopred určiť presnú hodinu dodania, je v záujme kupujúceho vhodné ako dodaciu adresu označiť v objednávke miesto zamestnania, prípadne aj osobu poverenú Kupujúcim na prevzatie tovaru.
8.10 Prepravná spoločnosť služba je oprávnená avizovať dodávku tovaru kupujúcemu e-mailom, sms správou alebo inou vhodnou formou (napr. telefonicky). Kupujúci berie na vedomie, že za účelom plnenia zmluvy Predávajúci poskytne tieto údaje Kupujúceho prepravnej/špedičnej spoločnosti alebo doručovateľovi. Kupujúci je povinný byť zastihnuteľný na ním uvedenej adrese v čase oznámeného dodania tovaru.
8.11 Ak sa kuriérovi nepodarí zásielku úspešne kupujúcemu doručiť na adresu uvedenú v objednávke (kde sa v čase dodania Kupujúci nezdržoval), nechá kuriér oznámenie o neúspešnom doručení, vrátane telefónneho kontaktu, za účelom možnosti dohodnutia ďalšieho možného termínu dodania tovaru.
8.12 V prípade, ak aj opakovaný pokus o doručenie tovaru bude neúspešný, má Predávajúci voči kupujúcemu nárok na vyúčtovanie zvýšených výdavkov spojených s opakovaním doručovania.
8.13 V prípade predĺženia dodacej lehoty z dôvodu, že sa kľúčový materiál pre zhotovenie tovaru už nevyrába alebo nedodáva, alebo sa výrazným spôsobom zmenila jeho cena, alebo došlo k mimoriadnej, nepredvídateľnej, neodvrátiteľnej udalosti Predávajúcu bude o tomto obratom informovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe, a to aj s možnosťou stornovania objednávky, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú na inom spôsobe riešenia.
8.12 Zásielka s tovarom vždy obsahuje faktúru (doklad o kúpe tovaru) a formulár na odstúpenie od zmluvy. Každý výrobok je zreteľne označený údajmi o výrobcovi, o materiálovom zložení výrobku, o spôsobe použitia a údržby výrobku a o nebezpečenstve, ktoré vyplýva z jeho nesprávneho použitia alebo údržby, o podmienkach uchovávania a skladovania výrobku, v štátnom jazyku.
8.13 V prípade spotrebiteľskej kúpnej zmluvy je Predávajúci povinný splniť objednávku kupujúceho a doručiť mu tovar v lehote najneskôr do 30 dní od prijatia objednávky.
8.14 Pri preberaní krehkého tovaru (svetlá, spätné zrkadlá, karosárske diely a iné) od kuriéra, prosíme skontrolujte si tovar v prítomnosti kuriéra pre prípadné poškodenie prepravnou spoločnosťou. V prípade, že tovar bude poškodený kontaktujte v prvom kroku kuriéra, aby sme zrýchlili vybavenie reklamácie.
9. Poškodené zásielky prepravcom
9.1 Kupujúci je povinný skontrolovať neporušenosť a kompletnosť zásielky ešte v deň prebratia tovaru. V prípade zistenia, že zásielka je poškodená, je potrebné odložiť a nafotiť kompletné balenie celej zásielky + nafotiť poškodený tovar a nahlásiť poškodenie zásielky najneskôr do 24 hodín od prebratia balíka na tel. číslo: +421 918 065 183. Akékoľvek neskoršie reklamácie na množstvo a fyzické porušenie tovaru bude možné uznať len ak Kupujúci preukáže, že reklamované vady mal tovar už v čase prevzatia od dopravcu.
10. Odstúpenie od zmluvy
10.1 Každú objednávku môžete do 24 hodín zrušiť a to telefonicky, či e-mailom a to bez udania dôvodu. Stačí uviesť meno, e-mail a popis objednaného tovaru či služby. Ak už bola Vaša objednávka zaplatená, peniaze Vám vrátime najneskôr do 14 dní na účet, z ktorého ste zaplatili.
10.2 Ak z dôvodu vypredania zásob alebo nedostupnosti tovaru nie je schopný Predávajúci dodať tovar Kupujúcemu v lehote dohodnutej v kúpnej zmluve alebo určenej týmito VOP, je Predávajúci povinný o tejto skutočnosti okamžite informovať Kupujúceho a zároveň je povinný ponúknuť Kupujúcemu náhradné plnenie alebo možnosť pre Kupujúceho odstúpiť od kúpnej zmluvy, resp. stornovať objednávku ak kúpna zmluva ešte nebola uzavretá. Stornovať objednávku môže Kupujúci telefonicky alebo doručením e-mailu.
10.3 Ak Predávajúci nie je z vyššie uvedených dôvodov schopný dodať Kupujúcemu tovar v cene, ktorá je uvedená v objednávke a túto skutočnosť oznámi Kupujúcemu pred záväznou akceptáciou objednávky, Predávajúci nie je povinný akceptovať návrh Kupujúceho na uzavretie kúpnej zmluvy. Odstúpiť od kúpnej zmluvy môže Kupujúci doručením e-mailu.
10.4 V prípade, ak Kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, vráti Predávajúci už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia e-mailu o odstúpení od kúpnej zmluvy resp. stornovania objednávky Kupujúcemu rovnakým spôsobom aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia bez toho aby boli Kupujúcemu účtované ďalšie poplatky. V prípade, ak Kupujúci v primeranej lehote neprijme náhradné plnenie ponúkané Predávajúcim ani neodstúpi od kúpnej zmluvy, je Predávajúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a v prípade, ak Kupujúci už uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, Predávajúci je povinný vrátiť už uhradenú kúpnu cenu alebo jej časť v lehote 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia od kúpnej zmluvy Kupujúcemu.
11. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
11.1 Predávajúci spracováva osobné údaje Kupujúcich v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EU) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Informácie o ochrane osobných údajov sú obsiahnuté v časti Spracúvanie osobných údajov dostupných na webovej stránke: https://www.alfamall.sk/spracovanie_osobnych_udajov.html
11.2 V prípade poskytovania služieb Predávajúcim ide o služby adresované osobám, ktoré dovŕšili 16 rokov. Kupujúci v zmysle všeobecného nariadenia o ochrane údajov poskytuje Predávajúcemu osobné údaje na účel vytvorenia platnej objednávky, uzavretia kúpnej zmluvy s Predávajúcim, plnenia a dodatočného potvrdenia podmienok kúpnej zmluvy, spracovania elektronickej objednávky, realizácie dodávky, zúčtovania platieb a nevyhnutnej komunikácie medzi Zmluvnými stranami.
11.3 Predávajúci poskytne údaje Kupujúceho uvedeným príjemcom: kuriérskej spoločnosť, súdu, orgánom činným v trestnom konaní, Slovenskej obchodnej inšpekcii, živnostenskému úradu, Znaleckým ústavom a znalcom a iným subjektom, ktorým prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje ex lege.
11.4 Predávajúci postupuje pri zaobchádzaní s osobnými údajmi Kupujúceho v súlade s ustanoveniami nariadenia. Kupujúci je povinný svoje osobné údaje uvádzať správne a pravdivo a bez zbytočného odkladu informovať Predávajúceho o ich zmene. V prípade, ak Kupujúci Predávajúcemu neposkytne osobné údaje, nie je možné uzatvoriť zmluvný vzťah. Osobné údaje bude Predávajúci spracúvať a archivovať v súlade s osobitnými predpismi počas 10 rokov odo dňa skončenia zmluvného vzťahu (10 rokov nasledujúcich po roku ktorého sa týkajú). Kupujúci, ktorého osobné údaje sú spracúvané Predávajúcim, má právo od Predávajúceho požadovať prístup k osobným údajom, ktoré sa ho týkajú, ako aj právo na opravu, vymazanie alebo obmedzenie spracúvania týchto údajov.
11.5 Kupujúci má právo na prenosnosť týchto údajov, ak je to technicky možné. Ak sú žiadosti Kupujúceho v postavení dotknutej osoby zjavne neopodstatnené alebo neprimerané, najmä pre ich opakujúcu sa povahu, Predávajúci môže požadovať primeraný poplatok zohľadňujúci administratívne náklady na poskytnutie informácií alebo odmietnuť konať na základe žiadosti. Ak sa Kupujúci domnieva, že spracúvanie osobných údajov, ktoré sa ho týka, je v rozpore so všeobecným nariadením o ochrane údajov, má právo podať sťažnosť dozornému orgánu, ktorým sa rozumie Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, Hraničná 12, 820 07 Bratislava. Prípadné otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov môže kupujúci adresovať Predávajúcemu prostredníctvom e-mailovej adresy alfamall@gmail.com.
11.6 Podmienkou vybavenia objednávky je evidovanie osobných údajov kupujúceho. Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, rodné číslo, číslo telefónu a e-mailovú adresu, číslo OP (ak to vyžaduje predaj s obmedzením). Zmluvné strany sa dohodli, že Kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť Predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla spoločnosti vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a e-mailovú adresu.
11.7 Ak Kupujúci poskytne Predávajúcemu osobné údaje za účelom získania produktov (výrazne označených v ponuke) maloletou alebo mladistvou osobou, aj keď takéto produkty môžu nakupovať a používať len osoby, staršie ako 18 rokov, preberáte právnu zodpovednosť za porušenie všeobecne záväzných právnych predpisov na seba.
12. Reklamácie a záruka
12.1 Kupujúci je povinný tovar po jeho prevzatí prezrieť tak, aby zistil prípadné vady a poškodenia. Prípadné vady je kupujúci Povinný ihneď nahlásiť prepravcovi a následne našej Kupujúcemu. Na všetok tovar sa vzťahuje zákonná záručná doba 24 mesiacov, pokiaľ nie je pri konkrétnom tovare uvedené inak. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru Kupujúcim. Kupujúci má právo uplatniť si počas záručnej doby u Predávajúceho zodpovednosť za vady tovaru zakúpeného u Predávajúceho, za ktoré zodpovedá výrobca, dodávateľ alebo Predávajúci.
Záruka sa nevzťahuje na:
a) vady zapríčinené opotrebením pri bežnom používaní
b) vady zapríčinené nesprávnym použitím
c) vady zapríčinené nesprávnou (neodbornou) montážou
d) vady zapríčinené nesprávnym skladovaním
12.2 Postup pri reklamácii:
1. Informujte nás o reklamácii telefonicky, e-mailom (info@alfamall.sk), či písomne
2. tovar zašlite (nie na dobierku) na našu adresu
3. do zásielky uveďte dôvod reklamácie, Vašu adresu
4. zásielka musí obsahovať kópiu dokladu o nadobudnutí reklamovaného tovaru, ktorý slúži ako záručný list, reklamačný formulár našej firmy, doklad o montáži, Výpis z diagnostiky o nefunkčnosti dielu (pokiaľ sa jedná o elektrický diel), protokol zo servisu o chybnom náhradnom diele (v prípade, že ním disponuje), ktorý chce Kupujúci reklamovať. Predávajúci rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní. V odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok. Kupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom info@alfamall.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak Predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov s Predávajúcim je Slovenská obchodná inšpekcia Bajkalská 21/A, P.O.Box č.29, 827 99 Bratislava, www.soi.sk alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk); spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.html. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH
13. Vrátenie tovaru - odstúpenie od zmluvy
13.1 Kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy bez udania dôvodu v súlade s ust. § 7 a nasl. Zákona č.102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) v lehote 14 dní od prevzatia tovaru, resp. odo dňa uzavretia zmluvy o poskytnutí služby alebo zmluvy o poskytovaní elektronického obsahu nedodávaného na hmotnom nosiči, ak predávajúci včas a riadne splnil informačné povinnosti podľa ust. § 3 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku. Kupujúci má právo v rámci tejto lehoty po prevzatí tovar rozbaliť a odskúšať obdobným spôsobom ako je obvyklé pri nákupe v klasickom „kamennom“ obchode, a to v rozsahu potrebnom na zistenie povahy, charakteristík a fungovania tovaru. Kupujúci je zodpovedný za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, predmetom ktorej je kúpa tovaru aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
13.2 Ustanovenia týchto VOP výslovne neplatia pre subjekty nespĺňajúce definíciu spotrebiteľa uvedenú v ust. § 2 písm. a) zákona 250/2007 Z.z..
13.3 Odstúpenie od zmluvy musí Kupujúci urobiť písomnou formou spôsobom nevzbudzujúcim pochybnosti, že došlo k odstúpeniu od zmluvy, alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči alebo pomocou formulára, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty podľa ust. § 7 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku.
13.4 Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vrátia alebo nahradia si zmluvné strany všetky vzájomné prijaté plnenia. Tovar spolu s dokladom o kúpe prosím zasielajte späť:
- nepoužívaný
- nepoškodený
- kompletný (vrátane príbalového letáku a pod.)
- podľa možnosti v pôvodnom obale
Odporúčame vám tovar poistiť. Zásielky na dobierku nepreberáme. Kúpnu cenu tovaru, Vám vrátime rovnakým spôsobom, aký použil Kupujúci pri svojej platbe, pokiaľ sa s Kupujúcim nedohodne na inom spôsobe vrátenia platieb bez toho, aby kupujúcemu v tejto súvislosti boli účtované ďalšie poplatky) a to najneskôr do 14 dní v súlade s príslušnými ustanoveniami zákona. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby predtým, ako mu je doručený tovar alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť Predávajúcemu. Kupujúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr však v lehote do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť na adresu sídla predávajúceho alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. To sa nevzťahuje na dodatočné náklady, ak si kupujúci zvolil iný druh doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia, ktorý ponúka predávajúci ani na náklady za doplnkové služby, ak boli predmetom zmluvy a ak došlo k ich úplnému poskytnutiu.
13.5 Ak kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, zrušuje sa od začiatku aj každá doplnková zmluva súvisiaca s kúpnou zmluvou, od ktorej kupujúci odstúpil.
13.6 V prípade, že spotrebiteľ odstúpi od zmluvy a doručí predávajúcemu tovar so zníženou hodnotou, ktorý je používaný, poškodený alebo neúplný, uhradí spotrebiteľ predávajúcemu náklady, ktoré vznikli v súvislosti s opravou tovaru a jeho uvedením do pôvodného stavu.
13.7 V súlade s § 7 ods. 6 vyššie uvedeného zákona spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa.
14. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
14.1 Tieto VOP podmienky nadobudli platnosť a účinnosť dňom ich zverejnenia na internetovom portáli www.alfamall.sk.
14.2 Predávajúci je oprávnený na základe vlastného uváženia kedykoľvek zmeniť znenie Všeobecných obchodných podmienok. Nové znenie Všeobecných obchodných podmienok nadobúda účinnosť dňom, kedy sú zverejnené na internetovom portáli. Dovtedy platné Všeobecné obchodné podmienky strácajú platnosť a účinnosť dňom nadobudnutia platnosti a účinnosti nových Všeobecných obchodných podmienok.
14.3 Zmluvy a s tým súvisiace právne vzťahy sa spravujú Všeobecnými obchodnými podmienkami platnými a účinnými v čase uzavretia zmluvy.
Tieto obchodné podmienky sú platné a účinné dňom 09.02.2023.
Formuláre na stiahnutie
Formulár k výmene a reklamácií tovaru.